onsdag den 1. februar 2012

Love And Money

Iscenesættelse: Jacob Schjødt
Scenografi: Carsten Burke Kristensen

Medvirkende: David Martin Bo Lindsten, Jess Lila Nobel Mehabil, Far/Duncan Mads Nørby, Mor Githa Lehrmann, Val Natalí Vallespir Sand, Paul Anders C. Zoffmann, Debbie Louise Rønhof Davidsen

Forfatter: Dennis Kelly (1970). Engelsk dramatiker med base i London.

Alt handler om kærlighed og penge. Det gjorde det også for det unge par David og Jess, som engang elskede hinanden så uendeligt højt. Men Jess er shopaholic, og en voksende gældsbyrde tynger kærligheden. Hun forsøger at begå selvmord. David finder hende halvdød. Forblændet af tanken om, at hvis hun er død, kan han få råd til en ny bil, afslutter han hendes liv. 
LOVE AND MONEY er som et knust spejl, der er limet sammen igen. Fra historiens slutning hvirvles vi baglæns gennem forbrugersamfundets skyggesider. I en mosaik af små scener lægges brikkerne til David og Jess’ deroute: David tigger en gammel skolekammerat om et bedre betalt job. På kirkegården føler Jess’ sørgende forældre sig provokeret af den prangende nabograv og vandaliserer den totalt. På en bar prøver en ældre mand at gøre forretninger med en ganske ung pige ...
LOVE AND MONEY stiller skarpt på kærlighed og kolde kontanter.
Odense Teater

Teater!?! Jeg elsker teater, når det er lidt mærkeligt, men det her stykke var alligevel et nummer for sært. Omtalen var ellers meget tiltalende, men nej ... jeg kunne ikke finde den røde tråd. Da jeg gik ud ad døren, havde jeg glemt alt, hvad jeg havde set og hørt. Og dog. Scenografien og musikken var stadig til stede i mig. 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Det er jeg da glad for at høre -som scenografen.Men ikke så glad på forestillingens vegne.
    mvh
    Carsten B.Kristensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carsten
      Jeg er glad for at gøre scenografen glad ;-) Og jeg kan sagtens forstå, at du ikke er så glad for min bemærkning på forestillingens vegne, især når der er lagt et arbejde i at præsentere noget. Der var faktisk nogle rigtig gode scener i stykket, som gik rent ind hos mig. Mit problem var, at jeg ikke kunne sætte dem sammen - de var enkeltstående for mig. Oplevelsen som en helhed gav mig derfor ikke fin fornemmelse.
      Venlig hilsen

      Slet